Translate

Monday, January 28, 2013

Nålfiltade djur

Idag tog jag fram ullen igen =) Det är snabba vändningar mellan materialen ;)
Jag gjorde en papillon/chihuahua efter ett foto, blev ok tycker jag. Det är svårt att göra lång päls och fluff, istället ser hundarna mest överviktiga ut...

 Denna gång tog jag pärlor till ögon, jag brukar använda svart ull, men nu var ju huvudet i svart ull, så för att ögonen skulle synas så blev det pärlor, är inte helt nöjd med dem, de står ut lite för mycket, kanske kunde jag "bakat" in dem med ull, men det verkar svårt...



Jag gjorde en chihuahua förut, men jag blev så missnöjd, men nu har jag accepterat den lite mer så nu kommer några bilder i alla fall, det är ju ändå första försöket.. ögonen blev för mörka och hela hunden för tjock..


Här är några huvuden jag gjort förut, men jag kan inte komma på vilken slags kropp de ska få.. Inte heller vet jag vilken ras de är, kanske en är en bichon frisé??
Huvuden är så mycket roligare att göra än kroppar och ben!
 

Jag har sagt att katter är lättare än hundar, men denna birma (tror det är en sån) blev inte alls så bra. Den är flurig (som det mesta jag gör av ull) och lite knepig... Men den passar till dörrmattan jag gjorde tidigare ;)
 

Här är en lite sömnig katt, tror inte jag visat den förut.

Detta kanske är en slags bearded collie, det är hemskt svårt att göra renrasiga hundar ;)
 

Och en collie
Även en liten grå kanin har det blivit

Och slutligen en förhandstitt på mitt nästa projekt... =)

Idag blev det många bilder, men det är bara den första hunden jag gjort idag, resten är sen förut. Nålfiltning är verkligen kul, men det är lite svårt, oftast blir det inte alls som jag tänkt mig, men jag är rätt nöjd ändå.

2 comments:

  1. Fina hundar! Dina bearded collie tycker jag ser ut som renrasiga Bison fraise:)Kram Ewa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bearded collien var en bichon från början, men jag tyckte den var för stor, så då la jag till grått på kroppen o då blev det ju ingen bishon, de är ju vita.. Jag får göra blandraser, så kan de se ut hur som helst =)

      Delete

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah