Translate

Friday, January 25, 2013

Bodo Hennig

Jag har hört om Bodo Hennig förr, men så ikväll kollade jag närmare och jag bara älskar allt jag ser =)  Kollade denna sida http://www.puppenhausmuseum.de/bodo-hennig.html och är helt såld. Än en gång kom jag på att jag verkligen älskar dockskåp =) Såg även underbara hus här: http://my-vintage-dollhouses.blogspot.se/p/from-across-pond.html Jag bara älskar hus, synd jag inte har all plats i världen (och vore miljonär) så jag kunde köpa alla ;)

Jag tycker det är kul att göra egna saker till dockskåpen, men jag älskar köpsaker med. Som alla andra just nu så älskar jag 50-60-tals möbler (till dockskåp, men i "stora" hemmet är det inte fel heller) så jag vill gärna möblera ett av mina lundby hus (som står hos mamma) i 50-tals stil, men möblerna är ju så dyra... =( Får se när det blir, om det blir. Och tänk om jag kunde ha ett Bodo Hennig skåp med ;) Annars får jag väl börja göra mer möbler själv, jag är ju egentligen mest för lera och små grejer, men det vore kul med möbler med. Jag har ju fått ett multiverktyg nu och förut fick jag en "sågbänk" o en gersåg har jag med, så det är ju bara att sätta igång...

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah