Translate

Wednesday, January 23, 2013

Blogg-period

Jag är helt inne i en blogg-period och skriver ju varje dag =) Jag som brukar skriva så sällan... men det fick ett uppsving i och med att jag bytte blogg. Vilket kanske var helt onödigt, då jag faktiskt hade nån kommentar o läsare på förra, men inga kommentarer här.. Och inga följare. Eller pappa är visst "följare" fast han inte är ansluten till bloggen som man kan göra med blogger. (Det var ju därför jag skulle byta för att jag ville ansluta mig till massa andra bloggar och lika gärna kunde ha kontot här när jag ändå måste ha ett konto i blogger) Jag är ännu inte helt säker på att jag vill byta, men jag ska sluta tjata om det ;)
I'm writing every day now =) I'm not used to that.. but I got very inspired when I change my blog. But that was quite unnecessary since I had comments and followers on the last blog, but not here.. The only follower here seem to be my own father =) 

Jag är även helt inne i korgmöbler. Den bruna vaggan är färdig vävd och ska få botten och ben/gungfötter. men det var så kul att väva att jag började om på en ny direkt. Fast grön. Var ska jag ha alla vaggor nu då?? Jag vet inte ens var jag ska ha den första, jag gjorde den bara för skojs skull och skoj var det =) men jag kom på att jag kan ju göra andra korgmöbler med, typ soffa, stolar, tvättkorgar, korgar av alla dess slag...
Right now I like working on wicker furniture. The brown craddle is done, only missing the bottom and rocking-feet/legs. But the fun part is the weaving, so I started over on a new one right away. A green one. Where shall I put all the craddles?? I have no idea, but they are fun making =) But I realized I can make other wicker furniture too, a sofa, chairs, laundry baskets, baskets....
 
Denna gång gör jag som i originalbeskrivningen och väver med två trådar. Det går snabbare och blir snyggare, men är lite trassligt, men det går rätt bra =)
I weave with two strings, it's faster and looks better, a bit much to keep in order, but it works OK =)
Här kan man se frigoliten som jag satt pinnarna i.
Here you can see the styrofoam underneath that I work on.

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah