Translate

Thursday, November 29, 2012

Julbord

Tomtehuset måste ju ha ett julbord fyllt med julmat, så jag jobbar på det just nu. Min gröt blev misslyckad, den blev först ok, men jag skulle bara fixa till den och sabbade den, får se om den går att rädda...
men några saker har det blivit iaf och nu när jag tänker på det så glömde jag visst att fota allt ändå.... men här kommer några bilder iaf...
 
Inlagd sill/ löksill
Jag såg nu på bilder att det är morötter i inlagdsill, det missade jag då jag själv inte äter sill (jag fattar inte varför man vill äta salt och ättika i geléform...) men tomten kanske äter sill?!
 
Julskinka, leverpastej och kalvsylta
 
Här är några saker som väntar på att brännas. (jag ställer mina lergrejer i en glassburk med lock medan de väntar på att få komma till ugnen)
Här finns bla. fat, senapssill, rödkålshuvuden, hackad rödkål, rödbetssallad och några stall till en julkrubba =)
 
Jag har ju köttbullar, korvar, lax, ägghalvor, gröt och vörtbröd med, men de kom inte med på kort....
Vad vill ni ha på ert julbord?
Jag är nog inte så petig med vad som ska finnas med, jag kom nyss på att många saker på julbordet är jag inte alls så förtjust i, så som sill, janssons, julkorv och sylta. Inte heller dopp i grytan kan jag förstå mig på! Tacka vet jag vanlig potatis! Det kan jag och Sunes bror Håkan äta oss mätta på ;)

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah