Translate

Friday, September 28, 2012

Pudeln

Pudeln är monterad men inte helt färdig. Nu när jag tog kort såg jag att den ser väldigt smal ut så det kan hända att jag får ge den några extra köttbullar ;) Och sen har jag inte bestämt vilka ögon den ska ha. Antingen blir det små pärlor, eller så syr jag ögon eller så gör jag ögon av fimo. Pärlor känns lättast (om jag bara hittar några lämpliga) Vi får se. Jag har även börjat på en bichon frise, huvudet känns roligast att göra men den ska väl få en kropp och lite ben med...


Här bestämde jag mig för att göra om öronen och började på nytt... Man ser även benen ligga där på sidan =)
En suddig liten bild på hur öronen blev sen, men jag byggde på dem ytterligare lite...
Såhär ser hon ut nu... (ja, det är en hon)
Svansen var rolig att göra =)
Nån som har tips på hur jag ska göra ögonen??


Benen var lite jobbiga att få styr på och det var svårt att få dem lika långa. Jag har sett att folk gör dem runt ett snöre, så jag gjorde dem av en garnbit och ull utanpå, jag vet inte om jag tog ett för sladdrigt garn eller om det ens är nån ide att göra så, kanske sparar det lite ull, jag vet inte, men nu har jag hittat min bok (ulliga gulliga hundar) och ska läsa om benen där till nästa hund =) Bichon frisen som ni ser nedan....

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah