Translate

Wednesday, September 26, 2012

Drömmen

Drömmen är att kunna leva på min hobby... Men jag får nog inse att det är ytterst få som har den lyxen. (Precis som min man som vill leva på sin musik, men som oxå fått inse att det är lite för svårt med hård konkurens, jag passar på att säga att han finns på spotify så gå gärna in o lyssna på Boray - Not a word) När jag började med tradera sålde jag rätt bra tycker jag, men sen kom det fler och bättre saker.....
Jag vill inte vara bra på det jag gör, jag vill vara bäst!! Jag vill inte bara vara bäst på en sak, jag vill vara bäst på allt!! Ibland har jag så höga krav på mig själv så pysslandet blir inte ens roligt. Jag ska försöka ha den inställningen att allt jag kan tjäna på min hobby är plus, men att det förmodligen kommer kosta mer än det drar in. Det är ju toppen att kunna sälja saker då och då, inte bara för att tjäna pengar (som jag verkligen skulle behöva då jag inte har nått jobb) men allt tar ju plats med. Trots att det är miniatyrer det handlar om ;)
Jag gör ju alltid fler av varje sak, när man väl börjat så är det roligt att fortsätta och göra fler och bättre saker, för övning ger färdighet, även om jag som sagt vill vara bäst och slippa öva... Men man kommer på bra lösningar eftersom och kan förbättra sin desig lite då o då och om man då gör 10 bananer så kanske man bara behöver 3 egentligen, så då är det ju underbart att kunna sälja resterande 7 istället för att ha dem i en låda...
Men många vill ju göra sina egna saker, det är väl lite tjusningen med dockskåp, att man får göra sina egna saker och möblera och pynta med. Men jag hoppas att det finns fler där ute som vill köpa färiggjort så jag kan bli av med lite saker ibland. Men då gäller det ju att kunna skiljas från sakerna med =) Jag blir ofta förtjust i dem och vill spara dem iaf =)
Nu har jag förresten redan fått beställning på 3 nålfiktade hundar och jag är inte ens klar med min första =) Vi får se om det blir fler. Det var både svårare och lättare än jag trott. Men att få till slutfinishen är lite svårt, jag vill ju ha det så perfekt att den aldrig blir klar... men jag ska försöka bli klar snart.
Nu ska jag äntligen lägga mig, fick avbryta skrivandet en stund för att åter natta en bebis som vaknade och inte ville somna om ensam. (jag hann brodera några cm innan hon somnade om igen... cm är ganska mycket inom miniatyrvärlden måste jag bara tillägga =) )
Hannah

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah