Translate

Saturday, July 9, 2011

Amigurumis

Ur boken: 25 små gulliga amigurumidjur av Annie Obaachan har jag hittills hunnit virka en groda, en råtta och snart en pingvin och en undulat. Undulaten var det svåraste jag virkat, jag fattade inget av beskrivningen till vingarna och bilderna var otillräckliga för att visa hur man skulle göra, så mina vingar blev helt annat.... Har frågat några om hjälp, men de har inte heller fattat hur mönstret är skrivet. Så det var lite trist..


Grodan var rätt lätt att göra, blev klar fort.


Råttan gillar jag, den var rolig att göra, men lite pilligt att göra fötterna.. I svansen la jag in en piprensare, som gör att den kan böjas och blir ett bra stöd så att råttan kan stå.


Pingvinen är en favorit, jag tycker den är så söt =) Men den är inte klar ännu, näbben ska fästas klart och ögon ska på, jag har inte bestämt än om det blir sydda ögon eller plastögon...


Undulaten bakifrån. Den har ännu inte fått en näbb. Jag är inte helt nöjd med denna och vingarna råkade jag sy fast lite snett och vingarna blev lite konstiga då jag inte förstod mönstret, men jag hoppas fixa till den lite nån dag...

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah