Translate

Monday, April 4, 2011

Kyckling till middag och miniatyr-fimo-tårta till efterrätt...

Idag gjorde Anders kyckling i ugnen till middagen och som det gamla ordspråket säger så ska man ju smida medan järnet (ugnen) är varmt så när vi åt så åkte plåten med lera in i ugnen. Det har tagit några dagar för mig att få ihop en hel plåt. Så den har stått där och väntat, och för att undvika att den skulle samla damm satt jag in den i ugnen (när ugnen var avslagen alltså) och fyllde på eftersom, tills det blev dags att "grädda".

Jag gjorde gurkstavar från Angie Scarrs "recept" för några dagar sedan. Jag blev helnöjd =) Kul när man lyckas. Min blomkål och sallad även de från hennes bok blev inte alls lika lyckade och kommer därför inte med på bild =)
 

Sen blev det nån apelsinstav med, även den från Angie Scarrs bok, där man har mitten ljusare än skalet.
Jag vet inte om det syns så bra, men till vänster är en "Angie scarr-apelsin" ljusare inuti och till höger en "vanlig", samma orangeafärg på både skal och insida.
 
och några halvskalade apelsiner... + citronstavar från förra ungsbakningen =)
Tallrikar av fimo, de tre översta har jag klippt ut bilder på tallrikar i reklamen och sedan limmat på dem på fimotallriken, tänkte lacka dem sedan så de blir lite glansigare. De två understa på sidorna har jag mönstrat genom att trycka ner en köpt metalltallrik i leran.
Mina japanska Kokeshi-dockor som jag skrivit om förut. Jag har tänkt dekorera kläderna lite mer, måla blommor på eller så och möjligtvis lacka deras hår.
 
Tårtor =) Jag älskar tårtor och godis och speciellt lakris! Så den första tårtan är verkligen något för mig =) Inspirerad av Elin.  Sen är det en "vanlig" gräddtårta på ett av faten jag skrev om ovan, och en bröllopstårta.
Donuts med glasyr, som ska lackas och några ska få strössel med. Dessa gjorde jag efter en tutorial. Jag gjorde hålen i mitten med en pinne till en godisklubba.

Jag är inte så bra på att uppdatera här och när jag väl gör det så blir det rätt mycket på samma gång =) Nu ska jag avsluta detta inlägg så jag kan skriva ett nytt, i ett annat "ämne" =)
Hannah

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah