Translate

Saturday, March 5, 2011

Fruit canes

Idag fortsatte jag med leran, skulle göra en bebis, men det liknade mer en gubbe och tillslut blev det en väldigt gammal och ful utomjordingsgubbe. Suck!
Så jag la ner dockorna ett tag och fortsatte med stavar, sk fruit canes. Jag har gjort citron, lime, kiwi, banan och jordgubbar förut. (fast jordgubbarna blev jättefula, men såg ut som råa kotletter, så det blev kotletter istället =) Har faktiskt sålt några kotletter, så de blev ju bra, fast inte vad jag hade tänkt mig)

Idag provade jag på något nytt, en av de enklare sakerna... men så enkelt var det inte, för det blev fult! Skulle bli skivad paprika, men det blev inte det. Jag missade en viktig sak i slutet, att forma staven, paprikor är inte runda!
Det är just detta, att man inte vet hur staven blir förens man härdat den i ugn som gör att många inte gör stavar alls. Men jag tycker det är lite kul, för det är så spännande med =) Ska man lyckas eller inte?! Men jag blir så besviken när jag misslyckas.
Det finns en kvinna som är bra på stavar, hon har massa videos på youtube, jag följde en av hennes tutorials idag, men som sagt, det gick inte så bra, men jag ska kanske försöka mig på detta igen en annan dag.
Bell-pepper fruit cane

Bilder på tidigare stavar som lyckats. Foto: Anders Persson


Fast citronen blev rätt ful, men bananerna gillar jag =)

Blev helt ok, lite skeva, men vissa bitar blev riktigt bra =)

mera bananer, som tur var gjorde jag många bananer på samma gång. Synd bara att jag glömde vilka färger jag blandade och i vilken mängd...

Min lime blev sådär tycker jag.

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah