Translate

Wednesday, March 2, 2011

Ett tittskåp till mormor (del 4 Fönstret)

Jag ville ha ett fönster i tittskåpet. Med en verklig utsikt, så min man fick leta på ett bra kort han tagit från fönstret hos mormor. Sedan gjorde han en ram i datorn så det såg ut som ett fönster och så skrev vi ut det. Sen gjorde han några talvor med, som han gjorde från foton på riktiga tavlor hos mormor. Så limmade jag upp dem på väggen, men de fotona tänkte jag inte visa här i bloggen.

Foto: Anders Persson

Jag sydde en gardin (sydde en aning snett...) och trädde upp den på en blompinne. Då jag är lite lat =) så valde jag att bara limma fast hela gardinen med pinne på väggen, inte sätta fast i nån krok eller så, utan bara limma på det, men jag tyckte att det såg bra ut som det var, utan upphängningsanorning.



Som ni ser satt jag även dit en fönsterbräda. Den sågade jag ut av faner (visst är det faner? eller är det playwood?) =) som jag målade i en guldfärg. Sen limmade jag fast Sotis, mormors katt som tyvärr inte lever idag, men han är självklart med i tittskåpet. (Han är gjord av Fimolera)

Foto: Anders Persson
Sen kom det lite fåglar, tur att Sotis är snäll så han låter dem vara =) Skulle vara en sädesärla, en pilfink och en gråsparv, men den gråa leran blev mer brun när den härdats och jag var visst ingen expert på att få till fåglarna, trots att jag tittade i fågelboken jag fått av mormor, så de blev lite konstiga sorter =)
Jag satt även dit en blomkruka med en grönväxt, vilken sort vet jag inte =) och en lampa som har en självlysande "glödlampa" även den gjord av fimolera.

Hannah

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah